Wyścig na Czas kl. 4-6 Nauczysz się programować robota odmierzającego czas przejazdu toru wyścigowego.
PDF
Codeyowa gra planszowa Scenariusz ten jest rozwinięciem naszego myślenia o Codey`u jako najlepszym towarzyszu zabawy. W poprzednim scenariuszu, o tym samym tytule mieliśmy jednak mniej programowania, a więcej projektowania gry planszowej (w dedykowanej do tego aplikacji). Codey służył nam wtedy za kostkę do gry. Podczas tych zajęć chcemy, żeby Codey Rocky stał się pionkiem, a nie tylko kostką, czyli po odpowiednim zaprogramowaniu przejechał naszą trasę samodzielnie.
PDF
Wykresy danych kl. 5-8 SP Dzięki scenariuszowi poznasz rozszerzenie mBlock wykresy danych. Napiszesz kod zbierający dane od robota i wizualizujący je wykresem na ekranie monitora.
PDF
Sterowanie Codey Rocky za pomocą komend głosowych kl. 3-8 SP Zaprogramuj sterowanie robotem za pomocą głosu.
PDF
Codey – elektroniczna klepsydra Chcesz utrwalić z uczniami położenie osi X i Y? A może potrzebujcie klepsydry do odliczania czasu w grze? Nie ważne, który powód Wami
kieruje, ten scenariusz jest dla Was – znajdziecie w nim zapalanie i gaszenie diod LED, czyli trening znajomości osi X i Y, odliczanie czasu oraz wykonanie prostych rysunków na Codey`u! Przygotujcie się na świetną zabawę i ogrom umiejętności!
PDF
Totolotek kl. 1-3 Nauczysz się programować losowanie liczb za pomocą bloku losuj liczby w zakresie, ponadto połączysz powyższy blok z blokami akcji a dokładniej jedź do przodu, aby robot poruszał się losową odległość.
PDF
Rysowanie codeyem W programie mBlock możesz nie tylko programować Codeya, ale też działać z duszkiem jak w tradycyjnym Scratchu. Co więcej, możesz te dwa elementy ze sobą łączyć! Ten scenariusz pokaże Ci jak rysować w polu duszka wykorzystując wbudowany w Codey`u akcelerometr.
PDF
Tabliczka mnożenia kl. 3-4 SP Nauka tabliczki mnożenia to nieodłączny element edukacji wczesnoszkolnej i matematyki. Tym razem na pomoc przy samodzielnym ćwiczeniu może przyjśc robot Codey Rocky. Zaprogramujesz go tak aby przy użyciu przycisków A i B losował liczby w wybranym przez ciebie zakresie a przycisk C będzie pokazywał wynik działania.
PDF
Chemia - symbole pierwiastków Kiedy przychodzi czas na sprawdzenie wiedzy Twoich uczniów, z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja. Dzięki umiejętności odczytywania
pisanego tekstu Codey Rocky wyręczy Cię przy sprawdzianach i odpytywaniu.
ZIP
Automatyczna Latarka Scenariusz pozwoli ci poznać zastosowanie czujnika intensywności otaczającego światła.
PDF
Codey Rocky i figury geometryczne Codey Rocky dzięki swoim silnikom może nie tylko poruszać się do przodu i do tyłu, ale też skręcać pod określonym kątem! Dzięki temu możemy wykorzystać go do wprowadzenia i utrwalenia wyglądu podstawowych figur geometrycznych. W tym scenariuszu możesz także rozszerzyć wiedzę programistyczną uczniów o pojęcie pętli.
ZIP
Co to pion? Co to poziom? Kl. 1-3 Codey potrafi świetnie określić swoje miejsce w przestrzeni – uszy w górę czy uszy w dół, przechył w lewo czy w prawo – wszystko to potrafi dokładnie określić. To dlatego razem z nim możesz wprowadzić i utrwalić pojęcia pion, poziom i skos. Twoi uczniowie już nigdy nie pomylą tych określeń!
PDF
Państwa – miasta z Codey Rocky Codey Rocky to świetny kompan do zabawy – tym razem poprzez wykorzystanie listy będzie mógł się zamienić w towarzysza gry Państwa – miasta! Zobacz, jak utworzyć listę z literami alfabetu na dwa sposoby i daj się porwać do rozgrywki.
ZIP
Alfabet Morse`a. Kl. 1-3 Każdy przycisk na klawiaturze komputera może odpowiadać innej reakcji robota Codey Rocky – dzięki temu nauczysz go pokazywać i odtwarzać praktycznie cały alfabet Morse`a! Praca w trybie LIVE jeszcze nigdy nie była tak ciekawa!
PDF
Codey Rocky i pomiary długości. Kl. 1-3 Dwa silniki Codey Rocky mogą napędzać go z różną mocą, w określonym czasie - to świetna okazja by sprawdzić, jak daleko może pojechać robot! Zmieniajcie parametry i mierzcie długości drogi przebytej przez Codey Rocky, a lekcja z jednostkami długości już nigdy nie będzie nudna.
ZIP
Codeyowe piktogramy Kl. 1-3 Ekran Codeya wypełniony diodami LED idealnie nadaje się do projektowania piktogramów, dlatego z tym scenariuszem nie tylko wprowadzicie Waszych uczniów w świat znaków drogowych, ale też poćwiczycie tworzenie własnych znaków i symboli.
ZIP
Codey - poziomica Kl.1-3 Z tą propozycją na zajęcia techniczne Twoi uczniowie poznają zasadę działania poziomicy. Co więcej - sami stworzą poziomicę z Codey`a wykorzystując jego czujnik nachylenia. Ten scenariusz to świetna zabawa i nauka w jednym!
ZIP
Jak powstają kolory z Codey`em? Kl.1-3 Codey Rocky pomoże Ci poszerzyć wiedzę uczniów na temat barw podstawowych. I to nie tylko tych spotykanych w malarstwie, ale również tych występujących w technice cyfrowej i druku! Twoi uczniowie poznają bliżej diodę LED RGB umieszczoną na Codey`u, a także pomieszają kolory w programie Paint!
PDF
Literowy zawrót głowy kl.1-3 Z tym pomysłem na lekcje wprowadzisz i utrwalisz pojęcie litery, głoski, sylaby oraz samogłoski. Pokażesz swoim uczniom, że Codey potrafi liczyć litery, a z ich pomocą wskaże nawet samogłoski!
ZIP
Codey’owy pomiar hałasu i wykresy danych kl.4-8 Wykorzystaj robota Codey Rocky do pomiaru hałasu w twojej okolicy. Dzięki rozszerzeniu "wykresy danych" wyniki pomiarów zarejestrujesz jako wykres liniowy.
PDF
Codey uczy muzyki część 2 kl.1-3 Dzięki robotowi Codey Rocky nauka muzyki jest o wiele łatwiejsza i ciekawsza! Przy pomocy tego scenariusza wprowadzisz alfabet muzyczny - zapis literowy i solmizacyjny. Twoi uczniowie opanują jazdę robota we wszystkich kierunkach i dowiedzą się więcej o korzystaniu z aplikacji mobilnej Makeblock.
ZIP
Codey Rocky - najlepszy pomocnik sportowca kl.1-3, 4-6 Tym razem Codey Rocky pomoże Ci zorganizować ciekawe zawody sportowe. Twoi uczniowie nauczą się, czym jest zmienna i jak ją utworzyć. Dowiedzą się również, że nasz robot może wyczuwać czy dwa podzespoły - Codey i Rocky - są ze sobą połączone.
ZIP
Codey Rocky uczy o emocjach kl 1-3 Dzięki temu scenariuszowi poruszysz z uczniami temat emocji i pokażesz, że Codey Rocky także potrafi je okazywać, a nawet rozpoznawać. Rozwiniesz także umiejętności swojego robota instalując rozszerzenie.
ZIP
Akcja - segregacja z Codey Rocky kl 1-3 Dzięki Codey Rocky Twoi uczniowie utrwalą zasady segregacji śmieci, dowiedzą się czym jest kompostownik i wykorzystają pętle i warunki oraz czujnik koloru.
ZIP
Codey Rocky uczy muzyki cz. 1 kl 1-3 Podczas tej lekcji uczniowie dowiedzą się, jak wygląda klucz wiolinowy oraz klucz basowy, nauczą robota podążać po narysowanym kształcie.
ZIP
Potok słów z Codey Rocky kl 1-3 Twoi uczniowie zostaną twórcami słów, jak w popularnej grze na urządzenia mobilne SŁOWOTOK
ZIP
Codeyowa gra planszowa kl 2-5 Zadaniem uczniów będzie stworzenie gry planszowej. Do jej zaprojektowania wykorzystana zostanie strona z generatorem gier planszowych.
PDF
Codeyowy wyścig kl 1-3 Zaprogramowanie robota codey Rocky aby po naciśnięciu jednego z przycisków przejechał na wprost losując zarówno czas przejazdu jak i prędkość przejazdu.
PDF
Codeyowe rozmowy kl 1-4 Zaprogramuj 2 Codeye aby mogły się ze sobą komunikować przy pomocy wbudowanych portów podczerwieni.
PDF
Co to jest zmienna - kl 4-6 SP Dowiedz się co to są i jak działają zmienne w programowaniu. Zakoduj robota poruszającego się we wszystkich kierunkach ze zmienną prędkością przechowywaną w zmiennej.
PDF
Sterujemy robotem z poziomu komputera - kl 4-6SP Zaprogramuj robota codey Rocky aby poruszał się we wszystkich kierunkach. Sterować będziesz za pomocą klawiatury komputera.
PDF
Codeyowa Ruletka - kl 4-6SP Stwórz i zaprogramuj ruletkę. Zadaniem będzie zaprogramowanie robota codey Rocky aby obracał w koło z losową prędkością oraz czasem kręcenia. Dodatkowo zbuduj koło z kolorowymi kartami tak aby móc w środku postawić robota. Naucz go reagować na wylosowany kolor.
PDF
Naucz się tekstowego języka Python z Codey Rocky - część 1 Zdarzenia Pierwsza część poświęcona nauce komend w języku MicroPython obsługujących robota Codey Rocky. Dzięki scenariuszowi dowiesz się czym różni się MicroPython od Pythona oraz poznasz komendy inicjujące skrypty.
PDF
Naucz się tekstowego języka Python z Codey Rocky - część 2 obraz i dźwięk Druga część tłumaczy do czego służą skrypty odpowiedzialne za animacje na matrycy LED robota Codey rocky oraz skrypty odpowiedzialne za odtwarzanie wbudowanych dźwięków oraz odgrywanie melodii.
PDF
Hello World! Hello Codey! - Kl 7-8 Szkoła Podstawowa Poznaj podstawy programowania robota Codey Rocky w języku tekstowym Python
PDF
Codeyowa Ortografia Ćwicz znajomość zasad ortografii, rób dyktanda przy pomocy robota Codey Rocky oraz specjalnie stworzonych kart pracy.
PDF
Codeyowe Love - tworzymy walentynkowe animacje Kl-1-3 SP Naucz się tworzenia interaktywnych animacji na wyświetlaczu robota Codey Rocky. Zaprogramuj własne bijące serce lub obiekt poruszający się po ekranie robota.
PDF
Znaki drogowe, edukacja przedszkolna/wczesnoszkolna Utrwal wiedzę o znakach drogowych jeżdżąc robotem Codey Rocky po przygotowanej wcześniej planszy ze znakami drogowymi.
PDF
Ćwiczymy wskazywanie drogi po angielsku z Codey Rocky kl 5-6 SP Język angielski z wykorzystaniem robotów Codey Rocky to nic trudnego. Nie musisz nawet programować! Steruj robotem słuchając poleceń po angielsku. Doprowadź go z zamkniętymi oczami do celu wyznaczonego przez nauczyciela. Ćwicz kierunki i wskazywanie drogi.
PDF
Czym oddycham? Co to jest Smog? - naucz się mierzyć jakość powietrza przy pomocy Codey Rocky - kl 4-6 Co to jest Smog? Jakie parametry zanieczyszczenia powietrza są badane? Odpowiedzi znajdziesz w scenariuszu. Dodatkowo. Czy wiesz, że robot Codey Rocky ma programowalne funkcje IoT Internetu Rzeczy? Nauczy się programować robota aby pokazał parametry zanieczyszczenia powietrza w twojej okolicy.
PDF
Świąteczna piosenka z Codey Rocky, klasy 2-8 Naucz robota Codey Rocky grać jedną ze świątecznych piosenek.
PDF
Misja Ratunkowa Świętego Mikołaja Codey Rocky - klasy 2-5 Pomórz Mikołajowi i Elfowi dostać się do reniferów oraz odnaleźć zagubione prezenty. Zaprogramuj jego drogę. Uczniowie wykonując zadanie w grupach ćwiczą umiejętności manualne oraz poznawanie bloków Scratch odpowiedzialnych za ruch robota.
PDF
Baw się w kodowanie z Codey Rocky Rozpocznij swoją przygodę z Codey Rocky od poradnika w którym znajdziesz podstawowe informacje oraz 9 przykładowych zadań uczących programowania robota. Naucz się tworzyć animacje wyświetlane na ekranie LED, zaprojektuj kontroler dla robota. Naucz go unikać przeszkód i rozpoznawać kolory i wiele więcej.
PDF
Dzień kropki z robotem Codey Rocky - klasy 3-6 Z okazji dnia kropki narysuj z uczniami kropkowe obrazki, ale nie takie zwykłe tylko cyfrowe rysunki złożone z kropek. Zamiast kartki papieru i kredek użyjecie robota Codey Rocky (a dokładniej samej głowy, czyli Codey).
PDF
Złap pytona - klasy 4-6 Zaprogramuj robota Codey Rocky w języku Python biorąc udział w poszukiwaniach kodów QR.